Vicky en Jeff in Zuid-Afrika

Start van de vakantie - St. Lucia - Hluhluwe Umfolozi Park

Ja hoor de vakantie is begonnen! Na het afscheid bij Bobbi Bear op naar St. Lucia. Na een autoreis van bijna drie uur nog net voor het donker aangekomen bij ons guesthouse. Het is echt een super mooi en luxe guesthouse. Na het inchecken en korte introductie over waar we wat kunnen eten snel het dorpje in gegaan. Wat was dat een gek idee, we mochten LOPEN in het DONKER! Na zes weken opgesloten te hebben gezeten in mijn eigen huis omdat het overal veel te gevaarlijk was, was dit echt heel vreemd. Later kregen we te horen dat St. Lucia een soort eilandje is met maar één ingang en die is beveiligd. Voor de rest een oceaan en een rivier met heel veel krokodillen, dus je bent veilig! Na een lekkere maaltijd vroeg naar bed, Jeff was helemaal gesloopt van de reis!
De volgende ochtend heerlijk op het terras ontbeten. Vervolgens met de eigenaar van het Guesthouse besproken wat er allemaal te doen is in St. Lucia. We hebben besloten om eerst naar Estuary Beach en vervolgens naar Cape Vidal te gaan. Bij Estuary beach hebben we gelijk al zoveel nijlpaarden van heeeeeel dichtbij mogen zien, echt zo kick! Ook nog twee krokodillen op 30 meter afstand gezien, echt super! We hebben een stukje over het strand en de moerassen gelopen, wat een uitzichten zeg en op de achtergrond de herrie van de nijlpaarden. WE ZIJN IN ZUID-AFRIKA!
Na veel te lang te hebben rondgehangen bij de nijlpaarden toch maar op pad naar Cape Vidal. Hier gaat een 35 kilometer lange weg door St. Lucia Wetland Park naartoe. Dit was echt prachtig! Je had een rechte asfalt weg die rechtstreeks naar Cape Vidal leidde, maar her en der ook kronkelende zandweggetjes die je kon inslaan. Deze waren echt geweldig. Na 50 meter rijden al de eerste zebra's gezien en bij de eerste afslag kwamen we uit bij een waterpoel met zo'n 9 nijlpaarden op nog geen 5 meter afstand. We zijn dus wel in de auto gebleven ;) Het mooie van dit park is de rust, je kwam nauwelijks andere auto's tegen en zeker op de zijweggetjes was je altijd alleen. Verder nog heel veel dieren gezien, inclusief een neushoorn en een buffel (de eerste twee van de Big Five hebben we al!). We zijn wel helemaal gesloopt maar voldaan weer terug in ons guesthouse aangekomen, wat een supermooie eerste dag! 's Avonds nog even wat eten in het dorpje, dit keer lui met de auto gegaan. We waren al gewaarschuwd dat er wel nijlpaarden in de straat kunnen lopen. Waarom zou je dat geloven?!?! Nou het was echt zo! Wat een gek gezicht zeg!
Zondag 05.00u pick up time!! Pfooe wat vroeg, maar je moet wat over hebben voor je safari. Met een gids en een mooie 4x4 op naar Hluhluwe Umfolozi Park. Onze eerste echte safari! Het was echt prachtig, super mooie natuur en heel veel mooie dieren mogen spotten. Het eerste dier was een giraffe en na 10 minuten een kudde olifanten die de weg op nog geen 5 meter voor ons overstak! Hoe geweldig kan je dag beginnen! Verder nog een witte en zwarte neushoorn gezien (die zwarte zijn echt super zeldzaam). Helaas geen leeuw en luipaard dus we blijven steken bij drie van de Big Five.

Irene

Jullie boffen hoor. Al zoveel dieren gezien. Wij spraken mensen die pas op de laatste dag van de vakantie een olifant zagen. Veel plezier in Swaziland. Kijk of je het zonnende nijlpaard ziet. Er komisch. En pas op voor de krokodillen. Wij gingen er bijna op staan. Kus mamma.

Karlijn

Hij gaat lekker Vick! Wat een droom zeg :-) Fijn dat Jeff er nu ook bij is om dit met je te kunnen delen! Ik zou zeggen op naar die andere 2 van de Big Five! Moet lukken ;-)

yvonne

hallo,lieve schatten wat fijn om te lezen dat alles zo geweldig verloopt,wat een verhalen zeg,en je bent er net, ongelofelijk dat er nijlpaarden door de straat lopen, dat is nog eens wat anders als eenden, poezen en hanen, maar weet je wel hoe hard een nijlpaard kan rennen op het land, daar ga je niet van winnen hoor ha ha . En Jeff wil je je vader niet zo pesten hij heeft het al moeilijk genoeg ha ha . Vick, ik denk dat Jeff expres de speen vergeten was terug te geven zodat je nog een keer terug kon! Ik hoop dat je niet al te verdrietig bent dat je je kindertjes achter heb moeten laten,je hebt goed werk gedaan en we zijn trots op je hoor.
Jullie zullen zeker al mooie foto's gemaakt hebben,ben benieuwd dadelijk, veel plezier verder en we kijken uit naar de volgende verslagen liefs Yvonne ps (als je leeuwen en luipaarden ziet ook in de auto blijven zitten hé)

Laura Steevens

Hi moppies! Wat leuk om te leze dat de eerste dagen zijn fijn zijn! 3 van de 5, die andere 2 (welke zijn dat?) kom je vast nog wel tegen in deze 2 weken.. Ik ga zo de mooie foto's bekijken in het groot! Wat hilarisch dat er Nijlpaarden doorn de straat lopen! Wanneer er hier een stel geiten door de straat lopen komt het al op het nieuws! haha
Wel goed, dat je nog 1 keertje terug kon naar de Baby!Jeff is ook verliefd geworden op de baby?? En het meisje?

Veel plezier nog deze weken!! Liefs Laura