Vicky en Jeff in Zuid-Afrika

Durban - Kaapstad

Durban-Kaapstad
Woensdag was het weer tijd om Drakensbergen te verlaten en op weg te gaan naar Durban om vervolgens naar Kaapstad te vliegen. We zijn iets nabij Durban in Amanzimtoti gestopt om nog even bij Bobbi Bear langs te gaan. Dit voelde echt als thuiskomen in mijn Zuid-Afrikaanse huis! Bijna iedereen was er en ze waren blij om me weer te zien. Het was ook leuk om de baby en het meisje waar we voor zorgden nog een keertje te zien. Ze hebben de baby (waar ik zoveel voor gezorgd heb) Vicky genoemd. Echt super leuk! Het ging erg goed met haar en ze was in die 1,5 week ook al echt weer gegroeid! Ondertussen heb ik al van Michelle van Bobbi Bear vernomen dat ze terug is geplaatst, ze is nu bij haar oma. Bobbi Bear blijft haar goed in de gaten houden om te kijken of alles wel goed gaat. Laten we het hopen.. Het andere meisje waar we voor gezorgd hebben was helemaal gek op Jeff en wilde vastbesloten met Jeff mee terug naar Holland ;-) Helaas moesten we na twee uurtjes echt weer verder en na van iedereen wederom afscheid genomen te hebben moesten we toch echt op weg naar het vliegveld. Na een ruim twee uur durende vlucht kwamen we rond 19.00u aan in Kaapstad. wat een stad! Zelfs in het donker zag het er super cool uit. We zijn maar gelijk door gegaan naar het Guesthouse in Waterfront om de volgende dag fris en fruitig op stad te gaan!
Donderdag stond Robbeneiland op het programma. Om 11.oou gingen we met een ferry naar het eiland toe waar Nelson Mandele en vele andere politieke gevangenen vast zaten. Het was heel indrukwekkend om in de cellen te mogen kijken en een rondleiding te krijgen van een ex-gevangene. Na het Robbeneiland zijn we naar het Greenpoint Stadium gelopen. Dit is heel dichtbij ons Guesthouse, helaas was het stadion dicht, maar was wel leuk om te zien waar de Nederlanders de halve finale van het WK 2010 hebben gewonnen. Vandaag hebben we lekker rustig in het Guesthouse gegeten (Jeff is nog steeds niet helemaal beter), dus maar met een stokbroodje en een flesje wijn op de bank gezeten. Was ook heerlijk relaxed!
Vrijdag hebben we een tour geboekt om de kust van Kaapstad te verkennen. We zijn met hier en daar tussenstops op weg gegaan naar Cape Point en Cape of Good Hope. Onderweg ook nog gestopt bij Boulders Beach om de pinguins te zien. Het is echt geen gezicht om in het warme Afrika pinguins te zien, maar zij zaten er echt! Helaas was het vandaag niet heel mooi weer (veel regen en mist) maar we hadden bij Cape of Good Hope het geluk dat het even droog was en we een mooi uitzicht hadden op Cape Point. 's Middags zijn we lekker gaan struinen over Long Street en gegeten in Waterfront bij een echt Afrikaans restaurant, we moesten toch nog echt de springbok en struisvogel gegeten hebben. En het was heerlijk
!
Onze laatste dag zijn we begonnen met een supercoole helicoptervlucht over Kaapstad. Wat een uitzicht zeg! Vervolgens nog snel de Tafelberg op, want het is eindelijk mooi weer in Kaapstad dus we kunnen eindelijk wat zien. Ook bovenop de Tafelberg echt super mooie uitzichten over heel Kaapstad. 's Middags nog even bij Waterfront genieten van de straatartiesten en nu wachten op de taxi naar het vliegveld. De reis zit er helaas op.............

Oma Wieland

Dit was wel een heel bijzondere reis met ervaringen, fijn dat jullie er zo van hebben genoten, jammer dat Jeff niet lekker was, nu nog de reis en dan kun je aan je echte eerste baan beginnen en daar wens ik je heel veel succes bij, liefs oma